مضرات ورزش اسپینینگ

ورزش اسپینینگ به فعالیت بدنی با دوچرخه ثابت اطلاق می‌ گردد. این ورزش فواید زیادی دارد. از همه مهم‌ تر این که فعالیت بدنی را برای بسیاری از ما که محدودیت وقت داریم ممکن می‌ سازد. اما درباره‌ ی مضرات ورزش اسپینینگ هم باید آگاه باشیم. اسپینینگ یک ورزش رسمی و جدید است که مربی‌ های حرفه‌ ای خودش را دارد. این ورزش، شما را برای انواع تمرینات مثل هیت (اینتروال)، قدرتی و هوازی آماده می‌ کند. کلاس آن معمولا با موسیقی‌ های جذاب همراه است تا ورزش پرشور و مشتاقانه ادامه پیدا کند. در این مقاله از باشگاه کوهنوردی راسخ  با ما همراه باشید تا در مورد عوارض ورزش اسپینینگ توضیح دهیم.

ورزش اسپینیگ، عضلات سرینی، عضلات چهارسر ران، میان‌ تنه و پشت شما را درگیر می‌ کند. از آنجا که این عضلات، بزرگترین گروه‌ های عضلانی بدن هستند، پس تعجبی هم ندارد که شما با انجام یک‌ ساعت ورزش اسپینینگ برای لاغری شکم، احتمالا تا حدود 500 کالری انرژی مصرف کرده باشید.

معایب ورزش اسپینینگ

آسیب به زانو از جمله عوارض ورزش اسپینینگ است. درست است که افرادی که مشکل زانو دارند، با استفاده از دوچرخه ثابت در مراکز فیزیوتراپی ها سعی بر افزایش قدرت زانوها می کنند. اما باید توجه کرد که دوچرخه اسپینینگ با سایر دوچرخه های ثابت متفاوت است. زیرا حدود یک ساعت یا بیشتر باید به حالتی که باسن روی زین دوچرخه نباشد، از آن استفاده کرد. بنابراین آسیب جدی به زانو وارد می کند.

اما از آنجاییکه این ورزش برای چربی سوزی بسیار مناسب است، بهتر است که با مشورت مربی به گونه ای تمرینات طراحی شود که احتمال آسیب دیدگی کاهش پیدا کند.
از دیگر مضرات ورزش اسپینینگ، این است که عضلات بالا تنه همانند عضلات شانه و دست ها و سینه کار نمی کند. برای رفع این مشکل نیز با اضافه کردن حرکات بالاتنه با دمبل جبران این نقص نیز می شود.

دیگر عوارض اسپینینگ

از دیگر عوارض این ورزش آسیب به کلیه در اثر تمرین های خیلی سنگین است. در اثر آن آب بدن به شدت کم شده و کلیه ها دچار مشکل می شوند. البته در اکثر موارد با رفع کم آبی مشکل حل شده است. همانطور که اشاره کردم این مشکل در اثر کم آبی ایجاد شده است. مشکلی که ممکن است در هر ورزش دیگری نیز رخ دهد. پس توصیه می کنیم هنگام انجام تمرینات حتما بطری آب همراه خود داشته باشید. تا کم آبی ایجاد شده در اثر تعریق زیاد را جبران کنید.

آیا استفاده از اسپینینگ مضر است؟

خطرات گفته شده هیچ ارتباط مستقیمی با مضرات ورزش اسپینینگ بانوان نداشته و به میزان تلاش فردی که در این کلاس شرکت می‌ کند، بستگی دارد. همان‌ طور که اشاره شد، هرچه تلاش فرد بیش از حد توان‌ او باشد، خطر ابتلای او به بیماری‌ ها و آسیب دیدگی افزایش خواهد یافت. نکته‌ ی مهم این است که این کلاس‌ ها را باید آرام و بدون تحمیل فشار اضافی بر بدن انجام داد. مخصوصاً اگر برای اولین بار آن را امتحان می‌ کنید.

نهایتاً اینکه با انجام درست تمرینات و با استفاده از تمرینات مقاومتی اسپینینگ و افزایش رشد و پیشرفت، اعتماد به نفس شما نیز افزایش می یابد. پس توصیه می کنم صبر نکنید. همین امروز برای بهره بردن از لیست بلند فواید اسپینینگ، استفاده از اسپینینگ را شروع کنید. فواید اسپینینگ آنقدر زیاد هست که بهتر است با رفع این نواقص کوچک با استفاده از تمرینات ترکیبی، خودمان را از فواید آن بهره مند کنیم. می توانید با کمک فیلم ورزش اسپینینگ نیز این ورزش را در خانه انجام دهید.

ورزش اسپینینگ برای چی خوبه؟

چربی سوزی، لاغری و کاهش وزن، لاغری ران ها، زیبایی و استقامت پاها و ایجاد اندامی زیبا و … از جمله فواید ورزش اسپینینگ است. استفاده از دوچرخه ثابت با یک برنامه تمرینی هدفمند و رژیم غذایی همراه با ورزش اسپینینگ می تواند کمک شایانی برای رسیدن به این اهداف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *