گزارش صعود تیم C به قلل قاشمستان و بِن‌رود از تنگه کیخسرو

به نام خداوند خورشید و ماه
که دل را بنامش خِرد داد راه

گزارش صعود تیم C به قلل قاشمستان و بِن‌رود از تنگه کیخسرو (مسیر پشت قبله)

مطابق اطلاع‌رسانی قبلی و طبق تقویم و برنامه زمانی باشگاه راسخ، در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۲ و در ساعت ۱۵/۴۵ به همراه تعدادی از همنوردان از اصفهان با یک دستگاه مینی‌بوس به قصد روستای خَفر حرکت کردیم. در مسیر صفه و بهارستان نیز تعدادی از دوستان همنورد به جمع ما اضافه شدند. در ساعت ۲۰:۳۰ به خانه کوهنوردان باشگاه راسخ (خانه کوهنوردان برج آسمان) رسیده و با استقبال گرم میزبان مواجه شدیم. پس از استراحت مختصر و صرف شام در ساعت ۲۱:۳۰ جلسه‌ای برای تعیین تیم‌ها و مسیرهای مختلف صعود بین سرپرستان محترم و کوهنوردان تشکیل شد.
در ساعت ۲۳ خاموشی اعلام گردید و رأس ساعت ۰۴:۰۰ صبح بیدارباش و پس از صرف صبحانه و جمع‌آوری وسایل ضروری رأس ساعت ۰۵:۰۰ به سرپرستی جناب اسدی عزیز حرکت به سمت مسیر کیخسرو (پشت قبله) را از بین باغات شروع کردیم. در ساعت ۰۶:۳۰ دقیقه به «باغ کندویی» رسیده و شروع به تمرینات و نرمش‌های کششی و گرم کردن بدن نمودیم. پس از ۱۵ دقیقه گرم کردن، پیمایش مسیر در بین درختان و گیاهان معطر و بسیار زیبا و چشم‌نواز به سمت تِراوِرس آبشار را شروع کردیم. در ساعت ۰۷:۲۰ به تِراوِرس آبشار رسیده و پس از گذشتن از آن در ساعت ۰۷:۴۵ دقیقه جهت صرف صبحانه و استراحتی مختصر در کنار جویبار خروشان توقف کردیم. پس از طی مسیر در شیب زیاد و مسیری سراسر سرسبز همراه با یخچالهای زیبا در ساعت ۱۰:۳۰ به چشمه حوض دال رسیده و همگی از آب زلال چشمه نوش جان کرده و تعدادی عکس و فیلم خاطره‌انگیز ثبت کرده و بلافاصله بسمت «سنگ بزرگ» برای ایجاد کمپ حرکت کردیم. رأس ساعت ۱۱:۱۵ و در ارتفاع ۳۸۰۰ متر از سطح دریا به کمک دوستان همنورد در زیر «سنگ سیاه» و در کنار جوی آب حاصل از ذوب شدن برف‌ها، به برپایی چادر اقدام نمودیم. بلافاصله شروع به صرف ناهار کرده و پس از آن بهمراه همنوردان با حداقل ضروریات کوله ها را بردوش گرفته ، و در ساعت ۱۳:۳۰ حرکت بسمت قله قاشمستان از طریق تنگه کیخسرو را شروع کردیم. البته یکی از همنوردان به دلیل خستگی مفرط از همراهی همنوردان معاف شده و تا برگشت گروه در کمپ مذکور به استراحت پرداختند. رأس ساعت ۱۶:۴۵ تیم بر روی قله قاشمستان بلندترین قله رشته کوه دنا و زاگرس بوده و پس از نیم ساعت شروع به فرود آمدن و حرکت بسمت قله بِن‌رود را شروع کرد. در ساعت ۱۸:۱۵ تیم به قله بِن‌رود رسیده و پس از گرفتن عکس‌ها و فیلم‌های بسیار جذاب و به‌یادماندنی در ساعت ۱۸:۳۰ بسمت محل کمپ بازگشته و پس از صرف شام در ساعت ۲۰:۳۰ همگی آماده استراحت گردیدند. در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ ساعت ۶ صبح بیدار باش و در ساعت ۷ صبح اقدام به جمع‌آوری کمپ و به قصد رسیدن به چشمه حوض دال حرکت کردیم. در ساعت ۰۷:۴۵ در کنار چشمه حوض دال جهت صرف صبحانه ای توفق نموده و پس از حدود ۴۰ دقیقه فرود از دره و مسیر آبشار را ادامه دادیم. در بین راه برخی از دوستان مبادرت به چیدن گیاهان دارویی از جمله آویشن، ریواس، پونه، تره کوهی و … در حد موردنیاز کرده و از طبیعت و بهشت برین دنا نهایت استفاده را بردند. در ساعت ۱۲:۱۵ به «باغ کندویی» رسیده و پس از ۱۵ دقیقه استراحت در ساعت ۱۴:۰۵ به خانه کوهنوردان برج آسمان رسیدیم. بلافاصله با تعدادی از دوستان به کمک جناب حجاریان رفته شروع به پخت آش رشته نموده و پس از برگشت همه تیم‌ها به خانه کوهنوردان، شب ساعت ۲۱/۳۰ بسمت اصفهان حرکت کردیم و یک برنامه زیبا و به‌یادماندنی دیگر از برنامه‌های «راسخ» به سرپرستی جناب اسدی عزیز و بااخلاق در رشته کوه دنا به پایان رسید.

نفرات شرکت کننده:
۱. رسول اسدی (سرپرست)
۲. سعید پناهی
۳. محمود هاشمی
۴. خانم زهره محمدی
۵.حسین برمک (گزارش و تصویر)