گزارش برنامه کوهنوردی و دوچرخه سواری

بنام خالق طبیعت
گزارش برنامه کوهنوردی و دوچرخه سواری ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
برابر تقویم بهاره و اطلاع رسانی انجام شده ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ راس ساعت ۴ صبح با یک دستگاه مینی بوس و یک دستگاه خودروی سواری در قالب دوتیم متشکل از کوهنوردان و دوچرخه سواران از اصفهان راهی شهرستان
گندمان شده پس از توقف کوتاهی در ورودی شهر جهت اقامه نماز از آنجا که استارت برنامه هر دوتیم از منطقه چالتر بود به مسیر خود بسمت روستای سناجان ادامه دادیم و ساعت ۷ صبح برنامه آغاز شد .
تیم ۶ نفره ی دوچرخه جاده خاکی را بسمت جنوب شروع به رکابزنی و ارتفاع گرفتن تا ۲۷۰۰ در شرایطی که باد شدید بهاری را نیز در جلوی خود داشتیم نمودند ، تا پس از حدود ۲ ساعت و حدود ۴۰۰ متر کم کردن ارتفاع جهت استراحت در کنار چشمه آبی که در قسمت جنوبی دریاچه چالتر بود توقف نمودیم ، و از فضای بسیار زیبای منطقه دوستان استفاده نمودند . سپس از طریق جاده خاکی به  مسیر خود ادامه داده تا دریاچه چال خشک هم پشت سر گذاشتیم و در ارتفاعات بالا  منظره ی فوق العاده ی دریاچه چغاخور و دشت زیبای آن را مشاهده نموده و پس از گرفتن انرژی به حرکتمان ادامه دادیم تا ساعت ۱۱/۳۰ به چغاخور رسیدیم و بدون توقف یک دور کامل بدور آن زده و  پس از مشاهده و تصویر برداری از اینهمه زیبایی در کنار هم از سمت دیگر آن به مسیر خود بسمت بلداجی ادامه دادیم در خروجی شهر مجددا وارد مسیر خاکی شد و با عبور از دامنه های چیرو راس ساعت ۱۵ مجددا به محل شروع یعنی روستای سناجان رسیدیم در این محل تعدادی از همرکابان با وسیله شخصی بسمت اصفهان بازگشتند و ما نیز  به محل چشمه گندمان مکانی که قرار بود کوهنوردان بازگردند رفتیم ،ساعت ۱۶ پس از طی مسافت سنگین کوهستانی و آسفالت ۷۰ کیلومتری ، به محل قرار رسیدیم و ساعت ۱۸ هم تیم ۱۳ نفره کوهنوردان که مسیر صعودشان از سمت دریاچه چالتر بروی خط الراس و صعود قله ی چیرو بود همگی در کمال سلامتی و انرژی مضاعف به ما پیوستند و پس از کمی استراحت ساعت ۱۸/۱۵ دقیقه همگی بسمت اصفهان بازگشته و برنامه ما هم در ساعت ۲۱ و در اصفهان به انتهای خود رسید .

نفرات شرکت کننده :
۱- عباس مختاری (سرپرست)
۲- محمد شاهمرادی (سرپرست )
۳- مهدی شریفی
۱۵- علی عسگری
۱۶- مسعود پور میدانی
۱۷- ایرج اخوت
۱۸- اسماعیل صفدریان (گزارش و تصاویر )