گزارش صعود قله ی شاهان کوه

صعود قله کرکس مسیر کشه

گزارش صعود قله ی شاهان کوه ۲۶ دیماه ۹۹ باشگاه راسخ
مطابق با برنامه اعلام شده تقویم زمستانه روز پنجشنبه مورخ ۲۵ دیماه ۱۳۹۹ راس ساعت ۵/۳۵ دقیقه به اتفاق تعداد ۱۷ نفر از همنوردان علاقمند به شرکت در این برنامه با یک دستگاه مینی بوس از اصفهان و از طریق جاده کمربندی نجف آباد تیران بسمت فریدون شهر حرکت نمودیم که البته تعدادی از همنوردان بجهت ملاحظات پروتکلهای بهداشتی با وسیله های شخصی خود با ما همراه بودند ،
لازم بذکر است در ابتدا بنا به دلایل تاخیر تعدادی دوستان و همچنین توقف بیش از حد و دور از انتظار در ایستگاه پلیس راه دامنه و شه فریدون شهر که با کم لطفی های پلیس مواجه شدیم  حدود دو ساعت اتلاف وقت داشتیم .ساعت ۸/۵۰ دقیقه در یک هوای زمستانی وابری  و مشاهده ی کوهها و دشتهای پوشیده از برف وارد شهر فریدونشهر شدیم و پس از توقف حدود یکساعته بسمت روستای محل شروع برنامه ،سرداب سفلی شدیم،  ساعت ۱۰/۳۰ به سیبک رسیدیم. که بدلیل عدم توجه به حرکت سرویس و ادامه مسیر اشتباه داخل سیبک چند دقیقه ی دیگری نیز به تاخیراتمون اضافه شد. و در نهایت ساعت ۱۱ به روستای سرداب پایین یا سفلی رسیدیم. و با خروج از آن در مقابل  تاسیسات سد و کنار کانکس نگهبانی همنوردان وسایل خود را پائین گذاشته و پس از آماده شدن از آنجا که مسیر جاده خاکی هم کاملا پوشیده از برف بود پیمایشمان راس ساعت ۱۱/۴۰ همراه برف کوبی از همین مکان بسمت کمپ عشایر آغاز شد .
لازم بذکر است که دو نفر از همنوردان بنا به دلایل شخصی امکان همراهی رانداشتند که از تیم جدا شده و به اصفهان بازگشتند .
پس از یک برف کوبی طولانی با کوله های سنگین ساعت ۱۴/۲۰ دقیقه به محل کمپ یا اطاقک عشایر رسیدیم که بنابر تصمیم سرپرست محترم برنامه قرار شد در همین مکان کمپ شب مانی خود را برپا نمائیم و صبح روز جمعه با کوله های سبکتر برنامه را بسمت قله ادامه بدهیم. در حالیکه شرایط هوائی هم تا شب بسیار متغیر بود تصمیم گرفته شد صبح ساعت ۴بیدار باش ۵نیز نیز حرکت کنیم اما بجهت وزش بسیار شدید باد در طول شب که تا موعد حرکت هم ادامه داشت چند ساعتی حرکتمان به تعویق افتاد و نهایتا در همین شرایط حدودساعت ۷ صبح حرکت تیم شروع شد ، که البته هوای بسیار طوفانی همراه بوران منجر به کندی حرکت میشد با این شرایط مسیرمان را از سمت چپ دره بسمت خط الراس ادامه دادیم و حدود ساعت ۱۳ کلیه نفرات بر روی خط الراس قرار گرفتند و مسیر را درجهت نزدیک شدن به قله در پیش گرفتیم که ۵ نفر از دوستان همنورد هم تا ارتفاع حدود ۳۹۰۰ ادامه داده و باتوجه به شرایط
نامساعد جوی بسمت پائین بازگشتند مابقی نفرات با همت و تلاش مضاعفشان و یاری خداوند راس ساعت ۱۴/۲۰ دقیقه بر فراز قله شاهان ایستادند و از آنجاکه سرعت باد فوق العاده بالا بود و سردی بیش از حد هوا ، خیلی سریع چند عکس گرفته و ساعت۱۴/۴۰ دقیقه بسمت پائین بازگشتیم، ساعت ۱۸/۳۰ به محل کمپ عشایر رسیدیم و از آنجا که فرصت خوردن ناهار هم نشده بود شام و ناهار هم یکی شد و پس از جمع نمودن چادرها و آماده شدن نفرات ساعت ۲۰/۳۰ دقیقه بسمت محل استقرار خودرو که در مقابل تاسیسات سد بی صبرانه منتظرمان بود راهی شدیم  که تا حدود ساعت ۱۱ بطول انجامید . و پس از رسیدن آخرین نفر به طرف اصفهان حرکت کردیم و درساعت ۲/۳۰ دقیقه هم در سلامتی کامل کلیه ی همنوردان با رسیدن به اصفهان برگ دیگری از تقویم برنامه های سنگین  باشگاه راسخ کامل و به انتهای خود رسید .
در خاتمه ضمن تبریک به کلیه همنوردان عزیز تشکر از سرپرست محترم برنامه بابت مدیریت بسیار عالی که صعودی موفق را و ثبت خاطره ای ماندگار را برای کلیه شرکت کنندگاه بهمراه داشت داریم ،
همچنین تبریکی ویژه ، آرزوی سلامتی برای دونفر از همنوردان صعود اولی که واقعا اراده ، علاقه و تلاششان در این برنامه ی بسیار سنگین ستودنی بود.

نفرات شرکت کننده

خانمها :
آرزو حاجیان
مریم براتی
نفرات شرکت کننده :
۱- سعید موحددوست (سرپرست)