گزارش صعود به قله هفت تنان

گزارش صعود قله دوروچین یا دور به چمن

چهارشنبه 17 دی ماه 99 :
طبق برنامه اعلامی سه ماهه زمستان باشگاه ساعت 15:30 با همراهی 21 نفر از کوهنوردان باشگاه با یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای شیخ علی خان واقع در 98 کیلومتری غرب شهرکرد حرکت کردیم از 25 کیلومتری نرسیده به چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ منطقه پوشیده از از برف بود اما راه های اصلی باز بودند.
ساعت 20:30 به روستا رسیدیم از روستا چند متری خارج شدیم و نزدیک پلی که محل عبور از رودخانه بود توقف کردیم و پس از آماده شدن همنوردان با عبوراز پل آهنی رودخانه و از همان ابتدا با برف کوبی سنگین پیمایش ما تا رسیدن به دامنه رشته کوه زیبای زرد کوه آغاز شد.
با دنبال کردن جاده ، مسیر پوشیده از برف را حدود 3 کیلومتر پشت سر گذاشتیم و در ساعت 23:30 کمپ شب اول را برپا کردیم و قرار شد صبح روز بعد ساعت 6 بامداد ادامه مسیر دهیم.
پنج شنبه 18 دی ماه :
ساعت 6 صبح ، گروه با سرقدمی استاد احمد لباف به سمت محل چادر های عشایر در تابستان که حدود 1 کیلومتر راه بود حرکت کردیم ، دو نفر از همنوردان به دلیل نداشتن تجهیزات مناسب با هماهنگی سرپرست برنامه تصمیم به برگشت به روستا را گرفتند
یکی از چالش های پیش رو عبور از رودخانه ای بود که بین دشت و دامنه قرار داشت. با دنبال کردن رودخانه به نقطه ای رسیدیم به نام پل (جه جه ) این پل در واقع سنگ بزرگی است در وسط رودخانه که پوشیده از برف و یخ بود. پل را توانستیم با ایجاد کارگاه و حمایت افراد در طناب در ساعت 9 صبح بگذرانیم بعد از پل مسیر حرکت ما به سمت جنوب غربی ادامه یافت از جایی که به طوری طبیعی فصل زمستان حجم برف زیاد بود توانستیم مسیر را با برف کوبی همه افراد گروه و استراحت های منظم در یک شرايط هوایی مناسب و آفتابی طی کنیم. درساعت 14:30 و در ارتفاع 3400 با مشخص کردن محلی مناسب ، کمپ شب دوم برپا شد، شبی سرد ولی آرام را پشت سر گذاشتیم با اعلام سرپرست برنامه حرکت برای صعود به قله ساعت 5 صبح روز بعد اعلام شد.
جمعه 20 دی ماه :
ساعت 5 صبح با در ساعت مقرر به سمت قله حرکت کردیم که باز هم با برف کوبی همه افراد گروه و بدون هیچ مشکلی تا ارتفاع 3750 ادامه دادیم و به گردنه رسیدیم در این ارتفاع به علت برودت هوا و یخ زدگی برف ملزم به استفاده از کرامپون شدیم. با عبور ازسطح کاسه ای شکل و دره ای که تا زیر قله ادامه داشت توانستیم با موفقیت در روز جمعه 99.10.19 قله 4180 متری هفت تنان را در ساعت 9:10 صبح با 18 نفر از اعضا صعود کنیم. پس از حمد و سپاس خدای بزرگ از صعود به این قله زیبا و گرفتن عکس های به یادگار ساعت 9:45 به سمت کمپ 3400 برگشتیم پس ازصرف ناهار و جمع کردن کمپ از جایی که قصد داشتیم پل جه جه را در روشنایی روز عبور کنیم سریع اقدام به برگشت کردیم که این امر به درستی محقق شد
و در ساعت15:30 با عبور همه افراد از پل به سمت روستا حرکت کردیم و ساعت 18 روستا بودیم پس از بارگیری وسایل در مینی بوس و صرف شام در رستورانی در شهر چلگرد ساعت 20:30 به سمت اصفهان حرکت کردیم و ساعت 24 اصفهان رسیدیم.

ضمن سپاس از خداوند بابت حمایتمان در این برنامه از استاد احمد لباف از پیشکسوتان باشگاه وسرپرست برنامه میثم مبینی کمال تشکر را داریم وهمچنین حضورهمنوردانمان از باشگاه کوه نوردی آرش اصفهان ، باشگاه کوه نوردی فردان نجف آباد ، باشگاه دوچرخه سواری رایان که مهمان ما بودند را گرامی می داریم .

از نکات مهم جهت شرکت در برنامه های زمستانه علی الخصوص زردکوه :

۱۱- محمدعلی مرحمتی زاده
۱۲- علیرضا کاظم زاده
۱۳- مهدی عباسی
۱۴- اسماعیل صفدریان (سرپرست)