گزارش صعود به قله دماوند مسیر جنوبی

🪷 به نام یکتای بی همتا
🪷 خالق زمین و آسمان ها
صعود به قله دماوند برابر تقویم بهاره باشگاه مقرر بود از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه انجام پذیرد اما بدلیل شرایط بد آب و هوایی و وزش باد شدید برنامه صعود به قله دماوند به هفته دیگر موکول شد.
برابر زمان اعلام شده و اطلاع رسانی باشگاه چهارشنبه چهارم خرداد ماه ۱۴۰۱، شب(بدلیل خرابی مینی بوس و تعمیر آن شروع برنامه با چند ساعت تاخیر به شب موکول شد) با یک دستگاه مینی بوس در ساعت ۲۲:۳۵ از مبدا دروازه تهران بهمراه ۸ نفر از همنوردان اصفهان را بسمت تهران و مازندران ترک نمودیم. قرار شد دو نفر دیگر از همنوردان در مسیر حرکت به گروه ملحق گردند.در مسیر حرکت بدلیل خستگی و خواب آلودگی راننده بدلیل خرابی خودرو در شب قبل تصمیم گرفت در میانه راه نرسیده به تهران توقف کرده و کمی استراحت کند که البته از نظر همنوردان کار پسندیده ای بود که اگر دیرتر و سالم به مقصد برسیم بازهم ارزشمند است. پس از وقفه ایجاد شده بسمت تهران عازم شدیم و دیگر همسفر گروه به ما پیوست.
در ساعت ۹ به ابتدای جاده خاکی و پارکینگ خودروهای انتقال کوهنوردان رسیدیم و پس از کرایه دو خودرو بسمت بارگاه دوم یا همان گوسفند سرا حرکت کردیم.
در ساعت ۹:۳۰ روز پنجشنبه ۵ خرداد به گوسفند سرا رسیده و جهت صرف صبحانه و استراحت حدود ۳۰ دقیقه توقف داشتیم و سپس ساعت ۱۰ بسمت بارگاه سوم پیمایشمان را آغاز نمودیم. با چند توقف کوتاه در مسیر ساعت ۱۴:۳۰ به همراه ده نفر از همنوردان به پناهگاه بارگاه سوم در ارتفاع تقریبی ۴۲۰۰ متری رسیدیم. پس از کمی استراحت در سالن پناهگاه بعد از صحبت با مسئول آنجا متوجه شدیم که برای رزرو تخت باید از قبل از طریق وبسایت فدراسیون اقدام میکردیم. پس از صرف نهار و مشورت با اعضای گروه علیرغم اینکه همنوردان تجهیزات کامل شب‌مانی همراه داشتند اما بدلیل وزش باد شدید و سرمای زیاد هوا قرار شد یکی از جان‌ پناه‌های ایگلو (خانه اسکیمویی) اطراف پناهگاه اصلی را جهت گذراندن شب کرایه کنیم. پس از اسکان در پناهگاه و تدارک شام و کوله های قله و وسایل و البسه روز بعد به منظور صعود که شبیه به برنامه زمستانی بود جهت ذخیره انرژی استراحت خود را آغاز کردیم. برابر توضیحات ارائه شده توسط سرپرست محترم برنامه صبح روز جمعه ششم خرداد پس از بیدار باش و تجهیز شدن همنوردان ساعت ۳:۳۰ بامداد مسیر قله را با ریتمی آرام و یکنواخت در پیش گرفتیم. با لطف خداوند رأس ساعت ۱۰:۳۰ بهمراه تعداد ۷ نفر از همنوردان بر فراز این ارتفاع برتر و بلند ایرانی ایستادیم. برفراز قله زیبای دماوند نیز توفیق دیدار چند نفر از همنوردان و بزرگان باشگاه راسخ را داشتیم. پس از برنامه قله با گرفتن چند عکس و فیلم اجرای این برنامه زیبا را برای همیشه در دفتر خاطرات خود ثبت نموده و راس ساعت ۱۱:۳۰ از مسیر دره که بجهت برف بیشتر و حتی وجود شن اسکی شرایط گام برداری و فرود از آن راحتتر و کوتاهتر میشد بسمت پناهگاه بازگشتیم، ساعت ۱۴:۳۰ به پناهگاه رسیده و پس از صرف نهار و استراحت و آماده شدن اعضای گروه به جهت بازگشت ساعت ۱۷ مسیر بازگشت را در پیش گرفته و در ساعت ۱۹ به گوسفند سرا رسیدیم، پس از کمی تعلل و بارگیری کوله پشتی ها و وسایل بسمت پارکینگ و محل قرار مینی بوس حرکت کردیم. پس از اسکان همگی همسفران در مینی بوس در ساعت ۲۰:۳۰ مسیر اصفهان را در یک ترافیک بسیار سنگین جاده هراز پیش گرفتیم.
همراه سلامتی و نشاط حاصل از یک برنامه عالی راس ساعت ۷ صبح شنبه برگی زرین دیگری از تقویم راسخ تکمیل و به انتها رسید.