گزارش اجرای برنامه صعود قله شاهانکوه

به نام آنکه مهرآفرین است
خداوند کوهستان و برف و زمین است

گزارش اجرای برنامه صعود قله شاهانکوه ۸ بهمن ۱۴۰۰ باشگاه راسخ
نظر به موعد پیش بینی شده در تقویم زمستانه و اطلاع رسانی انجام شده صبح روز پنجشنبه به اتفاق چهار نفر از همراهان راسخ و با یک دستگاه خودروی شخص راس ساعت ۷ صبح اصفهان را به مقصد فریدونشهر ترک نمودیم که در میانه راه و کمی فاصله گرفتن از شهر تیران بارش بی امان نزولات آسمانی برف و باران که بیشتر همراه وزش باد نیز بود و بلحاظ رعایت نکات ایمنی منجر به کاهش شدید سرعت حرکت نیز میشد تا منطقه مورد نظر ما را همراهی مینمود که این نیز خود فضای دلچسبی را ایجاد نمود ، ساعت ۱۰ به فریدونشهر رسیده توقف گوتاهی جهت خرید داشتیم و به مسیر خود در جهت رسیدن به محل شروع پیمایش که تاسیسات سد بود ادامه دادیم ، پس از عبور از سه راهی پونه زار و گذشتن از روستای برد آسیاب در اولین سه راهی بسمت راست حرکت خود را ادامه داده تا ساعت ۱۰/۵۰ دقیقه به روستای سرداب سفلی که طی بارش شب گذشته تا کنون کلیه ی مناطق اطراف آن از برف سفید پوش شده بود و وجود رودخانه ی انتهای روستا با این فرش سفید در اطرافش منظره ای بس زیبا را خلق نموده بود رسیدیم با عبور از پل و پیش بینی اینکه تا نزدیک تاسیسات سد را میتوان رفت ادامه مسیر دادیم که در اولین سه راهی در حجم زیاد برف خودرو متوقف گردید که پس از ساعتی تلاش و راهاسازی مجدد به روستا بازگشتیم ، و پس از پارک خودرو در مکانی مناسب باتوجه به زمان سپری شده ساعت ۱۲ به مسجد روستا رفته و پس از ادای نماز ظهر و صرف ناهار ساعت ۱۳/۳۰ دقیقه کوله را بدوش گرفته و درحالیکه هنوز بارش برف و باد شدید ادامه داشت با طلب یاری و انرژی مضاعف از خداوند بزرگ  پیمایش خود را بسمت تاسیسات سد و تنگ عرب، که البته حرکت و پیمایش بجهت بارش و باد شدید ، کاهش دید ، حجم برف زیاد که نیاز برفکوبی سنگینی را با تعداد چهار نفر بهمراه داشت شروع نمودیم . دربین مسیر چند توقف کوتاه جهت استراحت داشتیم و ساعت ۱۸/۳۰ دقیقه از آنجا که شرایط بدلیل کاهش انرژی دوستان سخت تر شده بود علیرغم نزدیکی به محل اطاقک کمپ عشایر تصمیم بر توقف و اجرای کمپ که بدلیل حجم زیاد برف تازه انرژی و زمان زیادی نیز برد شدیم ، و تا صبح شرایط نامساعد جوی بشدت تداوم داشت که منجر به شکسته شدن دیرک یکی از چادرها و آسیب به آن شد . ساعت ۲۳ اعلام خاموشی و استراحت گردید و صبح روز جمعه ساعت ۷ که نوید یک روز بسیار تمیز و آفتابی را داشت بیدار باش اعلام شد پس از جمع نمودن وسایل و صرف صبحانه ساعت ۹/۳۰ کوله ها را بردوش گرفته و برف کوبی سنگینی را تاساعت ۱۰/۳۰ دقیقه بسمت اطاقک و محل کمپ عشایر شروع نمودیم.

پس از کمی استراحت از مناظر برفی زیبا و فوق العاده که گوئی خداوند آنرا با فرش سفید ابریشمی  پوشانیده بود هم لذت برده و علیرغم اینکه دوست داشتیم زمان بیشتری را در این مکان سپری کنیم بجهت در پیش داشتن مسافت طولانی تا روستا که همراه برف کوبی سنگینی هم بود ساعت ۱۱/۱۰ دقیقه تصمیم به بازگشت به روستا گرفته شد .
که ساعت ۱۵ به روستا رسیده و جهت استراحت و صرف ناهار به مسجد رفتیم پس از آماده شدن همنوردان ساعت ۱۶ بسمت اصفهان بازگشتیم که در بین راه با ترافیک سنگین دوستداران برف و طبیعت که در کناره های جاده به برف بازی مشغول بودند مواجه شدیم و بهمین دلیل با تاخیر ساعت ۱۹/۳۰ به اصفهان رسیده و به لطف خداوند برنامه ما هم به انتهای خود رسید .
نفرات شرکت کننده:
۱- رسول اسدی (سرپرست)
۲- علی رجائی
۳- مهدی رفیعی
۴- اسماعیل صفدریان (گزارش و تصاویر)