باشگاه کوهنوردی راسخ

سخنی با رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان

بنام خالق بیان صریح،

سخنی با رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان ،

جناب آقای نصر

با سلام،

بعنوان یک فرد علاقمند به کوه و کوهنوردی ،و دارا بودن  چندین دهه دستی در این رشته ورزشی اولین سوالم برای شروع سخن از شما بزرگوار این است،  باچه انگیزه ای مسئولیت سنگین هیئت کوهنوردی استان را پذیرفته اید؟ خدا وکیلی اگر به شما همزمان پیشنهاد می شد ریاست کارخانه هواپیماسازی هسا یا مسئولیت بیمارستان الزهرا یا صنایع دفاع را بپذیری، به همین راحتی،که این مسئولیت راپذیرفتید ،آن سمتها را هم  می پذیرفتید؟
برادرگرامی، کجای کاری، شما چرا از حیثیت و اعتبار و آبرو و سابقه خودت گذاشتی و  باقبول بدون بررسی ،این مسئولیت ،کوله باری از حرف و حدیث را بدلیل عدم اطلاع و تخصص در این رشته کاملا حرفه ای برای خود و کسانی که به همراه آورده بودید را متحمل شدید، ای کاش اگر واقعا با دید آینده نگری و حساب شده هم وارد این تجربه شده بودید، عقلا می‌طلبید، که هوشمندانه تر وسنجیده تر این مهم را دنبال می کردید، تصور قبلی شما واقعا از این سمت چه بود؟ آیا کسی یا کسانی برای شما اینطور جا انداخته بودند، که ریاست هیئت کاری ندارد و در کنار عدیده مسئولیتهایتان اینکار را هم به جمع پستهایتان اضافه کن ؟، واگر نه شما از دلسوزی و نبودن فردی لایق برای تصدی این پست ، این مهم را پذیرفتید؟، که خدا خیر دهد ،اگر این نیت را داشته اید.
اما برادر، روز گذشت و هفته گذشت و ماه و سال رفت واز این مدیر دلسوز ،و فداکار برای جامعه کمک خواه کوهنوردی همتی برنخواست، برنامه و فعالیتهای پیش بینی شده چه شد؟  شعار رشد وتوسعه هیئت چه شد؟ همه سرابی شد ،در کام تشنه کوهنوردانی که دل به سکانداری شما داده بودند.
تابلوی عملکرد شما را در طول این مدت نه کسی دید ونه شنید، چرا درخواست دلسوزان و مجربین این رشته ورزشی را نشنیدید یا نخواستید بشنو ید ، که برای هیئت کوهنوردی دارا بودن برنامه همراه با عمل مهم است، اما دریغ از زمانی برای توجیه و تفسیر این عملکرد با جامعه هدف شما یعنی کوهنوردان، شما که ادعای یک مدیریت اجرائی موفق در کارنامه قبلی خود دارید، با این عملکرد خود در این جایگاه، با یستی متاسف شد به حال سایر مدیریتهای شما، برادر گرامی، شما با این شیوه مدیریت خود ،هیئت رو به موت را به یک باره قطع نفس کردید، و زمین نیم حاصل را تبدیل به شوره زاری غیر قابل کشت. برادر عزیز، بارها  به شما گفته نشد ،هیئت کوهنوردی، مدیریت ورزشی است ،که‌افراد با دیدگاههای متفاوت ، و داشتن علاقمندی مشترک به این رشته دور هم جمع شده اند،وهنر مدیریت آن دراین است که بتواند این جمع را کنار هم نگه دارد ، بفرمائید چه کردید، که امروز حتی نزدیکترین افراد به شما حاضر به حضور و پذیرفتن مسئولیت نیستند، دلیل آن آیا به نظر شما چه میتواند باشد الا  اینکه حفظ نشدن شان این جایگاه توسط جنابعالی است ،چرا پذیرای مسئولیتی شدید، که نمیتوانید، برای آن  هفته ای چند ساعت زمان بگذارید؟ چرا خود را سیبل،سوالات و انتقاداتی ،قرار داده اید،که بسیاری از آنها به حق و درست است، مثل اینکه شما بدلیل عدم تخصص در این رشته، نمیتوانید ،برنامه ریزی و مدیریتی قوی داشته باشید،یا  اینکه ساختمان هیئت کارائی خاصی الا برای کارهای تشریفاتی ندارد ،یا پاسخ گو نبودن در مورد درآمد وهزینه های هیئت، قبول کنید ،برای یک مدیر با تدبیر باید غیر قابل قبول باشد این هجوم سوال را بی پاسخ بگذارد، کاری که جنابعالی در طی این چند سال ادامه داده اید، برادرانه به شما بگویم،حتی اگر این خیل درخواستها و انتظارات هم همه بی مورد و غیر واقعی باشد، آیا شما نباید بعنوان مدیر کارآمد، در نشستی،رسانه ای،جمعی ، از عملکرد خود در این چند سال دفاع کنید،تا حاضرین وآیندگان به این مهم واقف شوند که
هیئت کوهنوردی چه دستاوردی در زمان جنابعالی داشته وچه باقی الصالحاتی از خود به جا گذارده اید، بزرگوار فردای نبودن شما بر مسند ، صدها  سوال بر ذهن کوهنوردان می گذارد ، که آقای نصر در این چهار سال با کوهنوردی استان چه کرد؟ و از آن همه حرف و حدیث برای جان بخشی به این رشته ورزشی چه شد؟ واین در زمانی است که دیگر هیچ راه حلی برای کارهای نکرده برای شما وجود ندارد. الا اینکه برای همیشه از شما به عنوان یک مدیر نا موفق و ناکارآمد در این حوزه یاد خواهد شد، که قطعا سایه آن بر سایر حوزه های مدیریتی شما  خواهد افتاد. برادرانه و دلسوزانه از شما درخواست دارد، بگذار و بگذر از این مسئولیتی که شما را در آن توفیقی نبود، و اجازه ندهید، کشیده شدن هیئت کوهنوردی در گرداب سردر گمی و فقدان برنامه و به حساب عملکرد شما گذاشته شود، کلاه خود را قاضی کنید وبه این سوال پاسخ دهید ،اگر قرار باشد چیز قابل داری  برای عرضه در بشقاب هیئت بگذارید ،بفرمائید تا عموم کوهنوردان از آن بهره مند شوند،خدا بگذرد از سر تقصیر کسانی که دانسته یا ندانسته زحمت ریاست هیئت کوهنوردی استان بزرگی مثل اصفهان را به شما تحمیل کردند، و باعث شدند،که خیل امید ورزشکاران جامعه کوهنوردی  تبدیل به شوره زاری گردد، که سالیان دراز باید تا دوباره بشود بهار این ورزش، در خواست دارم برادرانه زمینه را برای حضور مدیری از جنس خود کوهنوردان آشنا به این رشته فراهم کنید باشد که با این آخرین اقدام خیر خود، مرهمی  باشید بر زخمهای جا مانده بر پیکر کوهنوردی این استان

والسلام
حجاریان – راسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *